zondag 15 mei 2016

Varkentje voor verliefden

Afgelopen weekend mochten we naar een trouwfeest. De trouwers kregen graag geld als kado. Maar een envelopje met enkel een kaart vond ik voor deze lieve trouwers veel te onpersoonlijk. Het mocht dus ietsje origineler zijn. Op hun uitnodiging gaven ze de volgende kadotip: 
"Ons spaarvarkentje is maar een uitgemergeld dier. Door hem weer gezond te maken, doet u ons een groot plezier."
Ik ging dus op zoek naar 'iets' met varkentjes. Gelukkig kon ik weer rekenen op Pinterest als reddende engel :-). Deze Felt Piggy Bank vond ik een tijdje geleden al. Ideaal voor gebruik nu, dus!

Een eerste poging deed ik met dikke vilt. Alles liep vlotjes door mijn naaimachientje, maar toch was ik niet helemaal tevreden van het resultaat. Ik ging dus opnieuw aan de slag met dunnere vilt en contrasterend naaigaren (de uitnodiging was trouwens ook helemaal in rood en wit, vandaar). Met dit heerlijke biggetje als gevolg ...
Het gleufje voor het geld naaide ik rondom rond met de hand. Het werd een beetje hobbelig, maar dat kan het wel hebben, vind ik. De omtrek deed ik wél met de naaimachine (al was het maar omdat dat veel sneller gaat...).
Bij een kado voor een geliefd/verliefd koppel, denk je natuurlijk spontaan aan hartjes. Gewoonlijk gebruik ik dan deze pin om geldbriefjes op een toffe manier kado te geven. Ook deze keer ging ik dus weer aan de origami :-)
Ik vouwde één hartje en zette het vast op het biggetje met kleine kopspeldjes. De rest van het geldkado propte ik door het gleufje en ik stak er nog wat watten bij om een mooier gevuld buikje te krijgen. Zoals dat ook hoort bij een varkentje, nietwaar?

Nog even wat folie en enkele strikjes rond, en klaar! Hopelijk zijn ze er blij mee :-)

7 opmerkingen:

  1. Moh! Dat is echt heel erg mooi! Bijna zo mooi als de vlindertjes in de boom op mijn trouw ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof gedaan! Ik geef ook niet graag gewoon geld, dus dank voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ola, zaterdag een trouw... Zou ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof gedaan! Zowel het varkentje als het gevouwen hartje!

    BeantwoordenVerwijderen