woensdag 6 juli 2016

Super simpel speeljurkje

Eerlijk? Ik begon er vorige zomer al aan. Aan dat super simpel speeljurkje. Op een dag had ik ineens het idee zelf een jurkje te ontwerpen. Zo eenvoudig mogelijk, zonder al te veel denkwerk. 
Het GeckoGames patroontje uit Ottobre 3/2014 leek me ideaal als bovenstukje: een lekker gemakkelijk topje, waarbij ik de hals en de armsgaten gewoon omzoomde. Geen gedoe met boordstof of biais. Echt super simpel, ik zei het al :-). Daaronder een rechthoekig stukje bloemetjestricot, dat extra breed werd geknipt om te kunnen rimpelen. Dochterlief is namelijk dol op zwieren :-).

Maar het resultaat was niet zoals ik het in mijn hoofd had gezien. De pasvorm liet serieus te wensen over. De verhoudingen leken op één of andere manier niet te kloppen. Het speelkleedje was naar mijn gevoel zelfs niet ok om in te spelen en ravotten. Het verdween dus ergens onder in de kast op de stapel onafgewerkte en/of mislukte naaisels.

Dit jaar, net voor we naar Spanje vertrokken, kwam het jurkje uit de kast gevallen. Alsof het zichzelf aanbod om mee op reis te vertrekken :-). Intussen is Dochterlief wat groter en gelukkig ook al iets dikker, ook al is het maar ietsiepietsie (ze krijgt eten, hoor, écht waar, maar ze heeft gewoon geen zittend gat en een snel werkende spijsvertering ;-)). En jawel, hoor, een jaar later past het kleedje plots veel beter, woohoow! Ik moest alleen nog omzomen. Dat gebeurde last minute, juist voor de laatste koffer werd dicht gepropt.

Eens in Spanje, was het ook het eerste wat weer uit de koffer kwam. Dochterlief wilde het kleedje direct aandoen. Alleen had ze, na haar allereerste vliegreis en onder de indruk van de stralende zon en palmbomen,  niet direct veel zin om uitbundig te poseren :-)
Later op de dag en al iets meer op haar gemak ... In haar comfy jurkje. Enne, hand in hand met haar broer... Je ziet zo dat er deugenieterij in de lucht hangt :-)

4 opmerkingen:

  1. Hahaaa, ja-ren plezier van dat jurkje :D
    ik kan mij inbeelden dat het vorig jaar niet je dat was. Nu is het al veel beter, maar volgens mij past ze er volgend jaar nog in. Al wordt het dan misschien wel pittig kort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom is er de bond van vooruitziende naaisters: de zoom is breed genoeg om het kleedje nog wat te verlengen, indien nodig ;-).

      Verwijderen
  2. Goed dat het kleedje zich opnieuw aanbood! Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen