donderdag 5 januari 2017

Walking with dinosaurs

Het weekend voor de feestdagen kwam mijn petekind met zijn twee broers op bezoek. We gingen samen naar een plaatselijk winterfeest, dat onverwachts sprookjesachtig en geweldig spectaculair bleek te zijn. Een schot in de roos voor Tante Fee 👸 Want ja, het is dankzij deze drie kanjers dat ik Tante Fee word genoemd. En ja, ik probeer er een sport van te maken om die naam zo veel mogelijk eer aan te doen...

Op het winterfeest viel me op dat de jongens hun cirkelsjaals, die ik vorige winter maakte, hun beste tijd hadden gehad. De stofjes begonnen hier en daar al wat te slijten wegens zéér intensief gebruik. En het piratenthema, dat vorig jaar nog op hun lijf geschreven was, leek nu niet meer cool genoeg voor de zes- en acht-jarige kerels. We overlegden samen eventjes, stoere gasten en Tante Fee onder elkaar. En we besloten dat ze alle drie dezelfde sjaal wilden met dino's erop.

Hocus pocus, Tante Fee komt in actie!

De dinostof  (van de Stoffenstraat) was over van een ander projectje (waarover binnenkort meer). En de witte fleece (van het Stoffencircus) restte van de vlinderdeken, waar vorig jaar rond deze tijd Babylief nog vlotjes in paste. Het ontwerp, met daarbij een zéér beknopte (understatement-alert!) handleiding, had ik nog liggen van vorig jaar.
Maar ik herinnerde me ook een foto-tutorial van Handmade Mieke, die ik kort na mijn eerste sjaal-creatie tegen kwam. Voor de zekerheid ging ik ook toch eventjes daar piepen. En jongens, wat een zaligheid was dat! Hoe ik het de vorige keer heb klaargespeeld met dat keren en sluiten, ik weet het niet meer. Wel weet ik nog dat het een hels geklungel was. Deze keer ging het echter vanzelf. Op een avondje had ik drie sjaals afgewerkt. Bedankt dus weer, Handmade Mieke, voor die duidelijke uitleg met alleszeggende foto's!!!
Voor deze keer gebruikte ik ook eens Mieke's afmetingen. De hoogte (5 cm meer dan mijn eigen inschatting) lijkt me echter een beetje té. Hoewel dat ook weer een voordeel is, eigenlijk. De witte fleece, die ik voor de binnenkant gebruikte, is namelijk niet zo heel erg dik. Voor de hele koude dagen, kan de vrij hoge sjaal dus lekker dubbel geslagen worden voor extra warmte.
En dan nu de sjaals nog inpakken en een cool postpakketje van maken. Altijd plezant om zo'n verrassingspakketje van de postbode te krijgen, nietwaar? En stiekem ook een manier om ervoor te zorgen dat petekind en co hun sjaals nog krijgen voordat de lente in het land komt 😉

6 opmerkingen:

  1. Haha echt grappig om te zien hoe de "stijl" van kinderen met het jaar verschilt, of nou ja eigenlijk wat passend is voor welke leeftijd. Waar eerst piraten hip en stoer waren, zijn dino's nou stoer. Ik ben benieuwd naar wat volgend jaar helemaal hip is haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Ja, wie weet zijn het volgend jaar wel prinsessen ofzo ;-)

      Verwijderen
  2. Oh die jongens hebben geluk met hun tante Fee :-). Heel mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Tot nu toe heb ik ze gelukkig nog niet horen klagen, hihi ;-)

      Verwijderen
  3. Waaw, ze zijn prachtig! Die jongens hebben geluk met een tante die in overleg alles naar wens maakt :-)
    Dank je wel voor de link en de super fijne complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook bedankt voor de complimenten, en uiteraard voor de inspiratie!

      Verwijderen