maandag 21 december 2015

Tien tovertips voor een magisch eindejaar

Wie (tante) Fee zegt, zegt 'toverstokje'. 
Wie 'toverstokje' zegt, zegt ook 'toverspreuken'.
Maar waar vind je ze? Wat kan je ermee doen? En hoe werken ze?
How to find that little bit of magic in everyday life?
Een verhaaltje over de magische ingrediënten van het leven van alledag dus.

Om de eindejaarsperiode op een wonderlijke manier door te komen, en het nieuwe jaar vrolijk te beginnen, laat ik u graag meelezen in Tante Fee's Toverspreukenboek...

1. Uiteraard is er een voorwaarde, die eerst vervuld moet zijn. Anders komen we nergens :-)
Wie namelijk niet in een vleugje dagelijkse magie gelooft, zal in het vervolg van deze post weinig inspiratie kunnen vinden.

2. Over inspiratie gesproken... Wat staat er bij u op het menu met de feestdagen? Ideetjes zijn altijd welkom (het kwijt spelen van die muffintops is duidelijk nog niet voor direct dus ;-)). De uitdaging zit hem natuurlijk in die kieskeurige kleuters bij aan tafel. Ik zocht al naar lekkere tips en kwam dingen in de richting tegen hier en hier. Maar gezien die kids van ons écht kieskeurig zijn, denk ik dat ons eindejaarsmenu eerder deze richting zal uit gaan... 

3. Niet alleen het eten is van belang in deze periode, natuurlijk :-). Ook het gezelschap speelt uiteraard een grote rol. Mocht u nog niet in het bezit zijn van dergelijk exemplaar, bedenk dan het volgende:
Want misschien was u er zich nog niet helemaal van bewust, maar zo'n lover (of ander soort partner in crime) is écht geen overbodige luxe. Voor minder moet u het niet doen. Because you are worth it! Gelukkig heb ik over mijn exemplaar (meestal) niet te klagen :-)

4. En nu we het toch over de liefde hebben ... 
En dan heb ik het niet alleen over de liefde voor uw eventuele lover, uw eventuele kinders en bij uitbreiding uw verdere entourage. Ook liefde en passie voor de job, hobby's, de natuur en het leven in het algemeen, kunnen ons dat kleine sprankeltje extra magie brengen. Ik wens u dan ook graag de kracht en de mogelijkheid om keuzes te maken die u gelukkig maken, waar u blij van wordt, ...

5. De volgende tip is in de eerste plaats ook vooral een dikke 'note to myself'. Want tijdens het maken en uitvoeren van goede voornemens of andere plannen, durft er ook wel eens stress te ontstaan. Wanneer bijvoorbeeld niet alles verloopt zoals gepland. Wanneer er last minute van alles verandert aan een goed uitgekiende planning. Of wanneer ik teveel in mijn hoofd met alle to-do-dingen en andere lijstjes bezig blijf, en daardoor vergeet te genieten van het moment zelf.
Ik hoop dus voor u én voor mij dat er niet te veel 'over-pland' zal (moeten) worden en dat er voldoende ruimte kan blijven voor rust, schoonheid en vooral genieten.

6. Voor het geval er moeilijke momenten zouden zijn de komende tijd. Voor het geval u dat klein tikkeltje extra nodig hebt voor wat dan ook. Voor die momenten, verzeker ik u:

7. De schrijfster van Harry Potter is best een wijze vrouw. Zij laat namelijk weten dat we dat broodnodige beetje magie gelukkig meestal heel dicht bij de deur kunnen vinden :-). 

8. De volgende spreuk hoeft niet veel uitleg te krijgen, denk ik.
Ook in onze woonkamer hangt een gelijkaardige spreuk ingekaderd. "Let's make our own fairytale today". Het inspireert me dagelijks om van kleine dingen geen grote drama's te (proberen) maken, om me bewust te blijven van de magische ingrediënten van het leven van alledag, en om eventuele, toch ontstane, rampen te laten aflopen met een happy ending (of toch een poging te doen daartoe :-)).

9. Want ...

10. Maar vooral wens ik u het volgende ...
Van harte!!!

2 opmerkingen: