woensdag 9 december 2015

How to loose your muffintops?

Nu het opstellen van de lijstjes met goede voornemens eraan begint te komen, lijkt de tijd rijp om u, zoals ooit beloofd, eens te vertellen over muffintops. Het schijnt trouwens dat goede voornemens meer kans op slagen hebben, als ze gedeeld worden met anderen. Hier gaan we dus ...

Voor mijn laatste zwangerschap had ik er al enigszins last van, van die muffintops. Zoals u intussen weet, is het lijf hier al lang geen 18 meer, en begint er dus hier en daar het één en ander te verrimpelen of te verzwaren. Helaas! En sinds mijn laatste zwangerschap, die een maand of drie geleden afliep, kan er niet gesproken worden van een spectaculaire verbetering op dat vlak. Verder zal ik het u niet aandoen hierover verder in detail te treden ;-). De vraag, die me nu dus regelmatig bezig houdt, is die hierboven in de titel vermeld.

Om u duidelijk te maken wat muffintops precies zijn, gebruik ik stiekem liever een veelzeggend beeld van een ander, dan u (en mezelf) te martelen met een muffintop-selfie. Dank voor uw begrip...
Afbeelding van popsugar.com
Maar ... hoe beginnen we eraan? Aan dat 'loosen'?

En misschien nog belangrijker ... wanneer? Wat is het beste moment om een poging te doen je lijf weer een beetje in vorm en toonbaar te krijgen? Er wordt gezegd dat 'nu' beginnen met goede voornemens de beste tactiek is. Maar 'nu'? Zo 'juist' voor de feestdagen? Dan ga je niet op dieet, toch? Met al dat lekkers overal! Zeker als je, zoals ik, zo ongelofelijk kan genieten van eten (ok, ook van snoepen :-)).

En sporten? Wie heeft daar tegenwoordig nog tijd voor? Of mag het zorgen voor twee kleuters en een baby ook meetellen als sport? (Want dan ben ik al goed bezig :-))

De zoektocht naar de ideale manier is dus gestart. De zoektocht naar de nodige motivatie zal ongetwijfeld ook nog veel moeite kosten.

Jammer genoeg blijkt proberen camoufleren niet de juiste optie ... Potjandorie!


Alle tips zijn dus ab-so-luut welkom! Van harte!

Wordt vervolgd ... (dat moest er voor alle zekerheid bij geschreven worden, zodat ik zeker minstens zal blijven dénken over de ideale manier en motivatie :-))
Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. :) ik heb er ook over geschreven, over hoe ik mijn zwangerschapskilokes er toch afkreeg. Twee jaar na mijn laatste zwangerschap. Die tijd had ik nodig om er mentaal aan te beginnen. Dus je hebt nog even :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het perspectief :-). Maar, zoals jij, maar de helft eten van wat ik nu eet, dat zit er nog niet in, hoor! 't Is allemaal veel te lekker ;-)

      Verwijderen