maandag 29 februari 2016

Muffintop Maandag #2

Vandaag is het de laatste maandag van de maand. Dus zoals beloofd, vertel ik vandaag verder over de belevenissen van mijn Muffintops.

Het plan was minder suiker te verorberen. Dankzij de granola 's morgens lukt dat al best goed. Elke keer dat ik een nieuwe voorraad maak, lijkt ie ook lekkerder te worden. Dus dat gezond ontbijten zit momenteel helemaal goed!
I've been dieting ALL morning. AM I SKINNY YET???:
Om mezelf nog wat verder te motiveren in het gezonder eten, haalde ik 'De Suikerdetox' uit de bibliotheek. Het boek werd geschreven door een Amerikaanse voedingsdeskundige en een dermatoloog. De dames beloven veel in hun inleiding: hun driedaagse detox met daaropvolgend suikerarm dieet zal leiden tot een gezond leven met meer energie en een stralend, jong uiterlijk. Een beetje Amerikaansig en opgeblazen, ik lees dat wel graag :-). Maar goed, back to business :-) Doorheen het boek worden de risico's en gevaren van (teveel) suiker inzichtelijk gemaakt. Er wordt uitgelegd waarom welke voedingsmiddelen wel of niet te adviseren zijn. De detox zelf, waarbij helemaal géén suiker mag genuttigd worden (bijvoorbeeld qua fruit enkel citroenen) en waarbij je gedurende drie opeenvolgende dagen een pan eieren als ontbijt krijgt voorgeschoteld, lijkt me wel niet helemaal het toppunt van gezondheid :-) Dit boek heeft me wél bewust gemaakt. Daardoor ben ik absoluut niet gestopt met snoepen :-) Maar ik maak iets meer doordacht de keuze wanneer, wat, hoeveel en waarom ik een tussendoortje neem. Hopelijk levert het ook iets op aan de Muffintop :-)
Van de buurvrouw leende ik daarnaast het kookboek 'Gezond Gezin' van de WeightWatchers. Daarin ontdekte ik nog een aantal leuke weetjes. Maar door erin te bladeren, kwam ik vooral tot het besef dat we hier eigenlijk niet zo super ongezond eten. Jeej!!! Intussen probeerde ik al enkele lekkere en gemakkelijke receptjes, die verrassend genoeg ook best gesmaakt werden door onze kieskeurige kids. Moest er iemand interesse hebben, dan wil ik er wel eens receptenfiches van maken. Laat het hieronder gerust weten :-)
Tenslotte ben ik ook nog maar eens begonnen met Start to run. Nog maar eens. Het is intussen de vierde keer. Nog nooit slaagde ik erin de hele reeks te doorspartelen. Nog nooit liep ik langer dan vijf minuten na elkaar. Momenteel vind ik ook maar 1 keer per week de tijd om te runnen. Dus sowieso zal het al een hele tijd duren vooraleer ik tot het einde geraak. Als ik er al geraak. Maar hey, de start is gemaakt. Wie weet, hou ik deze keer wél vol! Hahaha ... Als er iemand geweldig motiverende trucjes heeft om het lopen vol te houden: please, let me know! Want stiekem ben ik echt gewéldig jaloers op al die lopers in het park, die zo fris voorbij komen huppelen alsof het allemaal geen moeite kost...

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten