zaterdag 10 december 2016

Kerstknutsels

December... Kerstmaand!

Traditioneel hoort daar vaak een kerstkrans bij. Tot nu toe maakte ik er nooit één. Omdat ik het eigenlijk meestal maar lelijke gevallen vind. Omdat ik het er ook niet altijd zo veilig vind uitzien, qua brandgevaar enzo (ja, ik weet het, soms ben ik niet echt heldhaftig 😊).

Maar dit jaar leerde Dochterlief over kerstkransen in het eerste leerjaar. Vol enthousiasme vertelt ze bijna dagelijks honderduit over de kaarsen en de verhalen, die de juf vertelde, maar die ze nog niet helemaal goed begrijpt, hihi. Momenteel vindt ze het van licht levensbelang dat er elke zondag een extra kaarsje aangestoken wordt.

Dus misschien moest ik er ook maar eentje in huis halen... Het werd wel een beetje een alternatievere versie 😊 Het idee groeide langzaam maar zeker in mijn hoofd. Tussen de soep en de patatten. Of eigenlijk, bij het maken van spaghettisaus en tijdens een verrassingslunch met hotdogs voor de kinders.

Ik redde vier lege kleine blikjes tomatenpuree en een groot leeg blik van hotdogworstjes van de PMD-zak. Die werden goud gespoten en beplakt met glitter-washitape en kerststickertjes. Takje van een kerstboomachtige struik uit de tuin erin. Kaarsjes aan. Klaar!
 

6 opmerkingen:

  1. Zalig zo een tomatenpureeblikrecyclageproject!! Iedereen blij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh maar zo cool! Minimalistic for the win!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! De aankleding van de kerstboom zal andere koek zijn; verre van minimalistic, als ik de plannen van de kids hoor :-)

      Verwijderen
  3. Superleuk hé met die blikken. Het ademt een beetje nostalgie uit en als er iets is waarin ik me zeker kan vinden... ;-). Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi, zo tof! echt goed gevonden!! ga ik ook pinnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen