zondag 4 december 2016

Superhelden Party

Zoonlief werd vijf jaar. 
Wat vliegt de tijd ... zucht 😍

Dat vroeg dus om een feestje.
Aangezien mijn kleine vijfjarige held - waarschijnlijk net als de meeste jongens van die leeftijd - helemaal weg is van alle mogelijke superhelden, kon het niet anders dan een superheldenfeest worden.

En een superheld is pas een Γ©chte superheld als ie een masker en cape heeft. Daar werd dus voor gezorgd, met heel veel plezier 😊 Al was het maar om die bende kleuters bezig te kunnen houden gedurende een hele namiddag πŸ˜‰
Voor de maskers gebruikten we: 
  • een pakketje foam in verschillende kleuren, 
  • dunne elastiek,
  • zelfklevende foam-sterren in verschillende maten en kleuren, met en zonder glitter,
  • zelfklevende foam-letters,
  • een tekening van een superheldenmasker (gegoogled, helaas heb ik geen idee meer welke ik uiteindelijk koos) 
  • het pinnetje om gaatjes te maken voor kamsnaps.

De avond voordien knipte ik de maskers al uit de foam en maakte ik de gaatjes voor de elastiek. Aan één kant knoopte ik de elastiek al vast, de andere kant liet ik nog los tot we hadden kunnen passen op de superheldenhoofdjes.

Voor de capes ging het als volgt:

Via Pinterest vond ik dit patroon. Wegens tijdgebrek maakte ik geen dubbelzijdige versie, zoals bij de originele uitleg. In verschillende kleuren katoen knipte ik met de kartelschaar het patroon uit (inderdaad, er was zelfs te weinig tijd om netjes met een zoompje af te werken 😏).
Gele strijkletters met de initialen van de kleine superhelden en dezelfde plaksterren als van de maskers gebruikten we voor de versiering. Het plan was om aan de hals een kamsnap-sluiting te voorzien, maar na twee capes gaf ik het op om dat te proberen. Een enkel laagje katoen zonder enige verdere versteviging is duidelijk 'not amused' met kamsnaps. Omdat ik op het feest zelf nog last minute een andere oplossing moest vinden, ging het gewoon van capeje knopen. Gelukkig is de halsomslag (of hoe noem je zoiets) daar juist lang genoeg voor. Ach ja, de kinders waren er content mee, en dat is wat telt hΓ¨ πŸ˜‰

Op het feestje zelf mochten de kids een kleur masker en cape kiezen. Vervolgens konden ze aan de slag met de letters en de sterren. De strijkletters streek ik er uiteraard zelf op 😊 
Heerlijk om te zien hoe alle superheldjes op hun eigen manier te werk gingen. De ene werkte heel netjes en gestructureerd. Een andere was juist heel uitbundig en plakte zoveel mogelijk sterren. Bij eentje moest ik zelfs een paar sterren terug los prutsen, omdat ze anders niks meer kon zien door haar masker-ogen 😊

Hieronder enkele afgewerkte versies. Eigenlijk had ik op het feest zelf foto's willen maken van alle maskers en capes. Maar ook hier gooide de klok weer roet in het eten. Voor ik het goed en wel door had, waren de pannenkoeken op en alle kinders weer naar huis! Dus enkel de maskers en capes van mijn eigen superheldjes haalden deze post. (Dochterlief lijkt trouwens serieus wat haar verloren te zijn aan haar masker, zoals ik het nu pas op de foto zie 😊)
De jarige superheld poseerde liefst in zijn nieuwe Rode-Duivel-outfit; lekker stoer met zijn afgezakte kousen en tussen zijn knuffels 😊 En Dochterlief deed liever alsof ze de tuin zou gaan invliegen 😊
De afgelopen dagen woonden ze allebei in hun outfit. Dus ik geloof dat we van een succes kunnen spreken 😊 Hip hip hoera, grote kleine held van me xxx

7 opmerkingen:

  1. Oh das echt een tof idee. Dat probeerik te onthouden!
    Gelukkige verjaardag voor je zoon ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die cape! Moet ik onthouden voor een mogelijk Frozen-feestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Andere kleurtjes en nog meer glitter en je hebt direct een ander thema, he :-)

      Verwijderen
  3. deze had ik gezien, maar nu ook van dichtbij gelezen :-) Heel tof! en die kindjes maken daar idd allemaal niks van, zoom of geen zoom, kamsnap of gewoon een knoop: superhelden zijn ze en dat is wat telt! en zo'n superheld is misschien zelfs net iets sroerder met een knoop dan met een kamsnapke, niet? tof feestje daar!! bedankt voor de ideetjes!

    BeantwoordenVerwijderen