donderdag 30 juni 2016

Juffenkadootje

De laatste dag van het schooljaar!
Voor Dochterlief zelfs de laatste dag in de kleuterschool!
Tijd om de juffen een beetje te verwennen. Na al die drukte van een heel schooljaar vol enthousiaste kleuters, is hen wel een beetje rust en ontspanning gegund, dacht ik zo ...

Maar, hoe giet je dat in een kado?  

Zelf vind ik al wel eens een beetje rust bij een tas thee. En dan zeker de 'Zen again' thee van Clipper, verkrijgbaar bij Albert Heijn. "For that moment of peace", staat er op het doosje. En écht, zonder overdrijven, vanaf de eerste slok voel je van binnenuit de rust opstijgen ;-)
 
Het idee om thee als kadootje te geven, zag ik al eens hier verschijnen. Thee met een boodschap, ik vind het zo'n tof idee! Dus dat idee werd gepikt (merci, Barbara, hope you don't mind ;-)).

Via Pinterest vond ik nog een ontspannende printable. Afgedrukt op tekenpapier, en hopsa, een mooie kaart voor de juffen.

Bij die '50 ways to take a break' zitten 'in een hangmat liggen', 'vliegeren', 'bloemen in huis halen' en 'sterren kijken' zeker in mijn eigen top tien :-)

De kaart kreeg nog een persoonlijk boodschapje mee op de achterkant en ging dan samen met de thee en een paar pakjes koekjes in een blikken doosje. (Het hadden zelfgebakken koekjes moeten worden, maar griep en bronchitis strooiden de afgelopen weken wat roet in het eten. Gekochte koekjes, werden het dus. Maar ook héél lekkere :-))
Nog een folietje er rond en klaar! Dat de juffen maar lekker genieten en bijtanken tijdens hun vakantie. Zodat ze in september weer helemaal zen kunnen starten :-)



4 opmerkingen:

  1. wat een tof cadeau!! en ik vind dat natuurlijk helemaal niet erg, wel integendeel!! leuke ideetjes zijn er toch om te kunnen kopiëren, niet? ;-) Die kaart met die 50 ways to take a break vind ik wel geweldig! benieuwd wat er nog allemaal opstaat, ik krijg er goesting van om dat allemaal te doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je doorklikt op 'printable' kom je er vanzelf op uit. Er staan er echt heerlijke tussen! Ik denk dat ik het in miniversie ga printen voor in mijn agenda :-)

      Verwijderen
  2. Leuke cadeautjes! Dat zijn inderdaad lekkere koekjes, ik word altijd nostalgisch naar Bretagnevakanties als ik die eet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt he! Ik mag er niet aan beginnen want eet zo'n hele doos ineens ... alleen maar voor de mooie herinneringen ;-)

      Verwijderen