vrijdag 4 maart 2016

Hoodie voor Babylief

Tijdens mijn zwangerschap pinde ik me te pletter aan superschattige babykleertjes om zelf te naaien. We wisten niet of we een zoon of dochter zouden krijgen, dus keek ik vooral naar unisex kleertjes. Tussen al dat moois zat ook deze hoodie.
Het patroon is voor een baby van nul tot drie maanden. Die maat valt redelijk groot uit, naar mijn gevoel. Babylief is intussen zes maanden en ze past er nog vlotjes in (toch zeker in de breedte). Ze is nochtans niet van de kleinsten :-) (Voor de poppemie, die vandaag model speelt, is ie natuurlijk wel een maatje te groot :-)).

 
Toen ik de hoodie maakte, was het hoogzomer (en ik hoogzwanger). Een gevoerde kap leek me veel te warm (en op dat moment ook te veel werk, hihi). Daarom liet ik de voering eruit. Natuurlijk zonder erbij te denken dat de hoodie pas in de winter zou passen. Met voering zou de afwerking van de kap waarschijnlijk iets netter geweest zijn.  Dat onthouden we dus voor een volgende keer :-)

Misschien was de patroon- en/of stofkeuze achteraf gezien toch niet geweldig unisex. Maar met een ieniemienie jeansrokje eronder, wordt het toch nog een outfit voor een stoere babygriet, niet?

1 opmerking: