maandag 28 maart 2016

Muffintop Maandag #3

Zoals gepland, ook deze maand weer een Muffintop Maandag!

Maar een beetje anders dan anders. Want vorige week was in alle opzichten een bewogen week voor ons Belgiƫ-landje. Er werd op verschillende plaatsen door verschillende mensen al heel wat over geschreven, ook in blogland. En wat ben ik blij om vast te kunnen stellen dat blogland goed bevolkt is met warme, positieve, optimistische mensen met een open blik! Zelf zou ik het allemaal niet beter of mooier kunnen omschrijven. En dat zal ik bijgevolg dan ook niet doen...

Vandaag dus geen tips om gezonder te eten of meer te bewegen. Ook geen update van mijn eigen ervaringen op dat vlak de afgelopen maand. Wel een pleidooi voor kleine verwennerijtjes, zo nu en dan.
Omdat ik er de afgelopen dagen persoonlijk een enorme nood aan voelde...
Omdat we met z'n allen wel wat mildheid kunnen gebruiken dezer dagen ... Ook voor onszelf.
Omdat goed voor jezelf zorgen, door jezelf af en toe te (laten) verwennen, levensnoodzakelijk is ... Alleen op die manier kan je immers genoeg energie blijven putten om er ook voor anderen te zijn.
Ook dat valt onder de noemer 'gezonder leven', nietwaar?

In zoveel boeken staat het beschreven. Afgelopen week stond het zelfs in een krantje! (De wetenschappelijke betrouwbaarheid laten we voor het gemak maar even in het midden, hihi.)
 
Met chocolade blijkt er absoluut niks mis te zijn :-) En wat ben ik daar stiekem (en zelfs openlijk, zoals u nu ziet) content mee! Want chocolade ... Zeker de heel donkere. Maar ook de witte pralines van Leonidas met een nootje erin ... Hmmmm ... Daar kikkert een mens van op! 
Hopelijk werd u door de Paashaas afgelopen weekend ook lekker verwend. En zorgen die zoete zondetjes voor een klein beetje troost wanneer dat nodig is ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten